av, det virker

… ikke nødvendigvis når du er tyndest!

Er stadig helt smadret i mine øverste mavemuskler efter Stram Op i fredags (how’s that even possible? Det var jo bare stram op?!), og kan også godt mærke, at det har været lidt hårdt for min krop at komme igang igen.. Men det må jo betyde, at det virker! 😉  I dag regner jeg med at løbe en tur med min far, vejret er jo fantastisk, så det er med at nyde det mens man kan!

Har netop prøvet at planlægge min træning for næste uge, da jeg allerede nu ved, at også næste uge bliver en smule presset, bl.a. fordi jeg ikke er hjemme i weekenden.. Jeg regner med, at næste uge kommer til at se således ud:

Mandag: Løb eller styrketræning
Tirsdag: Mave/ryg + HIT
Onsdag: FRI
Torsdag: CrossEnergy
Fredag: Cirkeltræning
Lørdag: FRI
Søndag: FRI

Har du lagt planer for næste uges træning?

xx

Reklamer

weekend og maxpuls

Weekenden fik en skøn start, en lækker smoothie til morgenmad (jordbær, 1/2 frossen banan, mælk og yoghurt) og så en fantastisk spinningtime. Prøvede et nyt hold, BikeFit Max, som er lidt hårdere end BikeFit Energy som jeg ellers normalt kørerer. Det kan i hvert fald varmt anbefales!

Jeg er begyndt at køre med pulsbælte når jeg træner (i hvert fald cardio), og synes det er en kæmpe motivation! Det gør det nemmere at sammenligne mine træninger fra gang til gang, og  desuden gør det det meget lettere at se, om man rent intensitetsmæssigt ligger der man skal – for det er lettere at forholde sig til en “80-80% af max puls” end “prøv at ramme 4-tallet” (fitness worlds intensitetsskala).

Min maxpuls (202) har jeg målt ved løb, som er der jeg normalt kan opnå den højeste puls, da det er en vægtbærende sportsgren. Dog regner jeg med, at den reelt er højere, det er bare den højeste puls mit pulsur nogensinde har målt, men det var bare en almindelig løbetur en mandag eftermiddag (dog med ualmindelige gode ben, ny pr på 5k), og der fulgte altså ingen kvalme eller andet med, som jeg ellers har fået at vide, at der ofte følger med når man skal måle sin maxpuls.

Kender du din maxpuls? Hvordan målte du den?
Træner du med pulsbælte? Hvorfor/hvorfor ikke?

God weekend! xx

 

TGIF

Ugen er ovre. Endelig. Tager i fitten om lidt, for at ramme et stram op hold. Normalt ikke min favorit, men tænker at det er bedst at starte roligt ud  (så giver jeg den gas i morgen til spinning)..

Bagefter skal jeg ud og spise med med to af mine veninder, og forhåbentlig slappe en hel masse af i weekenden – har aflyst stort set alle aftaler for at jeg kan få sovet og trænet.

icandothis

Hvad skal du i weekenden?
Hvordan ser den optimale weekend ud for dig?

xx

 

Smiles are like sit-ups for your face

 

Smider lige lidt moti her onsdag aften. Jeg havde et fuldkommen breakdown i går aftes, og endte med tårerne trillende ned af kinderne i afmagt over min situation, og måtte endnu en gang erkende, at jeg ikke kan fungere, hvis ikke jeg får trænet. Eller sovet for den sags skyld. Derfor gik jeg i seng i går, med intention om at dagen i dag skulle være bedre. Ikke at jeg skulle nå at træne, men bare at dagen skulle være bedre. 

Derfor kan jeg også (stolt) sige, at: 

  • Jeg sov 7,5 time i nat
  • Jeg har ikke spist sukker (eller sødemidler) i dag (noget jeg ellers er lidt slem til, når jeg er stresset)
  • Jeg har hverken overspist eller snacket helt vildt meget

Jeg har lyttet til min krop, hvilket jeg er klart det vigtigste. I morgen er jeg super bushy, og selvom jeg en kort stund overvejede at træne inden skole, så droppede jeg hurtigt idéen, for jeg bliver nødt til at tage en ting af gangen, og lige nu kommer min søvn balance og en sund kost altså i første række. Bum. 

Jeg fandt nogle motivationsbilleder den anden dag, men ikke i traditionel forstand. Mere om, at man skal gøre sit bedste og lytte til sin krop. Og det er det, jeg prøver på nu. 

 

BilledeBilledeHvor perfektionistisk er du? Har du prøvet at gå ned med stress? 

xx

Ja, jeg lever

Men jeg har super travlt, og lever på ingen måde det liv jeg gerne vil.

Jeg må erkende, at jeg har taget munden alt for fuld, og selvom det egentlig er krævende nok bare at gå i 2.g, så tager jeg da også lige kørekort, arbejder, holder fødselsdage og planlægger juleweekend for nogle så, søde spejdere som jeg også er leder for (frivilligt arbejde, ja, det føles altså godt!). Samtidigt.

Mit døgn indeholder alt for få timer, og jeg har prioriteret benhårdt, og har derfor pt intet socialt liv eller tid til motion. Og nej, det tager ikke lang tid lige at træne, og det er det hele værd, men jeg tør simpelthen ikke løbe i mørke og det tager alligevel lang tid, hvis man også lige skal ned i centeret..

Alt det her betyder også, at jeg har taget på (og nok også tabt muskelmasse :'(( ). Derfor har jeg forsøgt at få kosten tilbage  på et fornuftigt spor, og er begyndt at prioritere min søvn. For jeg fungerer ikke med 6 timer, det resulterer både i cravings, overspisning, hovedpine, koncentrationsbesvær og pirrelighed for mit vedkommende.

Jeg vender tilbage, når der kommer lidt luft i min hverdag igen.

 Hvordan håndterer du stress? Hvilke ting vælger du fra, når du har travlt?
Hvordan har du det, hvis du i perioder ikke får trænet?

xx

lidt om at have travlt

Har super travlt pt, så det er lidt af en opgave at få mit liv til at hænge sammen. Derfor sidder jeg stadig og laver lektier – prisen for at prioritere træning, selvom man i virkeligheden ikke har tid til det – kan knap huske, hvornår jeg sidst har sovet mere end 6 timer på en nat.. 😦 Behøver jeg at sige, at jeg allerede glæder mig til weekenden?

Billede

 

Prioriterer du også motion højt, selvom du har travlt? Hvor meget søvn har du brug for?
Husker du at lytte til kroppens signaler?

Håber I har haft en dejlig tirsdag, og er knap så stresset som mig! xx

mandag #4

Har faktisk haft en dejlig mandag, det er lidt som om at mine mandage er blevet bedre, efter jeg er begyndt at fokusere på det gode der sker, hvad tankes kraft ikke kan gøre haha, ej, men synes det er ret spændende faktisk! 

  • Til idræt i dag var vi i Fitness, og jeg fik overstået min træning i skoletiden (what’s not to like?!), det hele blev lidt presset, men nåede 5k på 25 minutter, så det var udemærket i betragtning af mit had til løbebånd 
  • Elsker vejret. Lidt atypisk, for jeg er ellers lidt af en sommerpige, men synes faktisk det er hyggeligt. Udnytter det i fulde, og drikker te og en enkelt latte under tæppet
  • Havregrød til aftensmad ❤ (= morgenmad to gange på en dag, og hey, vejret er jo lige til det?!) 
  • 20% rabat på nakedcph.com efter kl. 20, tror vist nok jeg skal have et par sneaks i aften!

Hvad synes du om vejret? Har du også en forkærlighed for morgenmad på alle døgnets tidspunkter og sko?  

xx